Jak uruchomić i prowadzić własny biznes.
Z ogromną przyjemnością informuję, że po dwóch latach przerwy
Wydawnictwo MARCUS wznowiło wydanie zaktualizowanego poradnika „ABC small busimess’u” Włodzimierza
Markowskiego wg stanu prawnego na dzień 1 marca 2018r. Jest to już XXVIII
wydanie, a „sprawcami” jego wznowienia są czytelnicy, którzy telefonami i mailami
zmusili nas niejako do kontynuacji tego wydawnictwa. Zapraszamy na stronę
www.abcbiznesu.com.
Rok 2018 i częściowo 2017 to rzeczywiście mała rewolucja w
naszym systemie podatkowo-składkowym. Piszę mała, bo pomimo ogromnej ilości
zmian, są to zmiany cząstkowe, regulujące, usprawniające, ale nie zmieniające
zasadniczo obowiązującego systemu. W bardzo wielu przypadkach zmiany te idą na
rękę początkującym przedsiębiorcom, ale już tym z dłuższym stażem – nie
bardzo.
Sztandarowym dziełem jest oczywiście Konstytucja biznesu.
W jej skład wchodzi głównie ustawa Prawo przedsiębiorców, która
zastąpiła ustawę o swobodzie działalności gospodarczej, ustawa o rzeczniku mśp,
nowa ustawa o CEIDG (Punkt Informacji dla Przedsiębiorcy) oraz wiele zmian w
innych obowiązujących ustawach. W Prawie przedsiębiorców pojawiło się hasłowo
wiele rewolucyjnych wprost zasad współpracy pomiędzy fiskusem i przedsiębiorcą,
które wyglądają trochę jak zbiór dobrych chęci i pobożnych życzeń. Niestety,
dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane. Dopiero po latach okaże się, czy
zasady te wypełniły się pozytywną treścią i miały prawdziwy wpływ na rozwój
polskiej przedsiębiorczości. Co więc nas czeka w tym i w kolejnych
latach i o czym piszemy na stronach nowego ABC?
Na początek ubezpieczenia społeczne:
– Ulga na start. Uruchamiając działalność masz
możliwość przez pierwsze 6 miesięcy, w tym najbardziej „chudym” okresie,
całkowicie zrezygnować z ubezpieczenia społecznego, obniżając znacząco swoje
początkowe koszty. Oczywiście z tego powodu okres ten nie liczy się do Twojego
okresu składkowego, nie dostaniesz zasiłku chorobowego, a jak w tym sześciomiesięcznym
okresie zlikwidujesz firmę, nie dostaniesz zasiłku dla bezrobotnych.
Korzystanie z ulgi jest dobrowolne, może być przez Ciebie skrócone i nie ma
wpływu na możliwość stosowania po niej przez 24 miesiące niższych składek dla
nowych przedsiębiorców.
– Niższe składki do ZUS. Ministerstwo Rozwoju
przygotowuje ponadto projekt ustawy, który zakłada płacenie niższych składek na
ubezpieczenia społeczne przez nie tylko początkujących przedsiębiorców,
osiągających miesięczny przychód poniżej 2,5-krotności minimalnego
wynagrodzenia. W roku 2018 jest to kwota 5250 zł. To rozwiązanie dotyczyłoby
ok. 325 tys. osób prowadzących działalność gospodarczą. Przypuszczalny termin
wejścia w życie tej ustawy – 1.01.2019 r.
– Jedna składka do ZUS. Od 1
stycznia 2018 r. ZUS obdarował nas wyjątkowymi „uproszczeniami”. Otóż każdy
przedsiębiorca otrzymał swój własny numer konta w ZUS i będzie mógł na nie
wpłacać całą składkę jednym przelewem. Nie musi pisać jaka to jest składka ani
za jaki okres. ZUS sam już sobie rozdzieli wpłaconą kwotę na poszczególne
składki. Tylko że w pierwszej kolejności wpłacona kwota zostanie
zarachowana na poczet wszelkich zaległości w ZUS, nawet takich, o których nie
miałeś pojęcia albo takich, o których uchylenie walczysz z ZUS od lat. To mogą
być nawet jakieś odsetki sprzed lat, 15 czy 30 zł, ale to oznacza, że właśnie
niedopłacona została Twoja składka chorobowa wpłacona np. w maju za kwiecień
i od 1 kwietnia, czyli miesiąc wstecz, nie przysługuje Ci już zasiłek
chorobowy. To „uproszczenie” oznacza, że większość przedsiębiorców nigdy nie dostanie
zasiłku chorobowego. I o to właśnie
chodziło!!!
Jedynym zabezpieczeniem jest posiadanie na swoim koncie w ZUS
stałej nadpłaty, najlepiej poprzez wyprzedzającą zapłatę składek metodą kasową
– składka za kwiecień płacona do 10/15 kwietnia, a nie maja.
– E-zwolnienia. Obowiązują od 1 sierpnia 2018
r. Powinny w sposób absolutny uzdrowić problem zwolnień i nieobecności Twoich
pracowników.
Drugą grupę zmian stanowią rozwiązania vatowskie, mające
uszczelnić dziurawy jak sito system poboru podatku VAT:
– System odwróconego obciążenia VAT, czyli
rozliczania VAT przez nabywcę. System już wieloletni, ale rozszerzany co rok o
kolejne grupy wyrobów. System propagowany przez unię, ale oskarżany przez wielu
ekspertów o przynoszenie kolosalnych strat skarbowi państwa.
– System solidarnej odpowiedzialności, czyli
odpowiedzialność nabywcy za zapłatę podatku VAT przez sprzedawcę. Najbardziej
perfidny, w razie braku wpłaty VAT przerzucający całą odpowiedzialność na
nabywcę. Fiskus na szczęście nie rozszerza tego systemu, bo chyba sam widzi
nieuczciwość szukania jelenia wśród nabywców. Obecnie system obejmuje sprzedaż
towarów o wartości co najmniej 50 tys. zł w miesiącu, wymienionych w zał. nr 13
do UPTU (wyroby stalowe, paliwa, oleje, dyski HDD i SSD, aparaty cyfrowe,
tonery, folia stretch).
Ale jest jeszcze solidarność podatkowa wg art. 117ba
Ordynacji podatkowej. Nabywca odpowiada także za rozliczenie VAT, jeżeli
zapłaci należność na rachunek sprzedawcy inny niż ten zawarty w wykazie
podatników VAT czynnych lub z pominięciem rachunku bankowego.
To oznacza, że przed zapłatą każdej faktury nabywca musi
sprawdzić nie tylko, czy dostawca figuruje w wykazie czynnych vatowców, ale
także, czy rachunek na fakturze jest identyczny z tym podanym w wykazie.
– Jednolity Plik Kontrolny (JPK) –
system comiesięcznego przekazywania internetem zawartości ewidencji zakupów i
sprzedaży VAT do właściwego urzędu skarbowego, za pośrednictwem MF.
Dyscyplinuje podatników do bardzo sumiennego i terminowego prowadzenia
księgowości, a przy okazji likwiduje wszelkie pozytywy kwartalnych rozliczeń
VAT. Obowiązuje już wszystkich, także najmniejszych czynnych vatowców od 1
stycznia 2018 r.!!!
– Split payment, czyli system podzielnej
płatności należności netto i VAT przelewanej na dwa różne konta sprzedawcy. Ma
być wprowadzany dobrowolnie od 1 lipca 2018 r. I to jest właśnie to!!! System
wymaga wprawdzie znacznej rozbudowy oferty bankowej, ale pozwoli na
rozdzielenie należności netto i VAT już w momencie sprzedaży. Pieniądze z konta
VAT mogą być używane przez sprzedawcę wyłącznie do rozliczeń vatowskich (spłaty
podatku i zapłaty podatku VAT przy zakupach). W połączeniu z JPK system daje
dużą pewność, że VAT nie wypłynie do szarej strefy. Jeśli się sprawdzi, system
ten ma duże szanse wyeliminować wszystkie dotychczasowe systemy rozliczeń.
Zmiany w systemie PITsą stosunkowo nieliczne, ale znaczące:
– Amortyzacja jednorazowa dla wszystkich podatników.
Niespodziewany prezent. Każdego roku możesz dokonać jednorazowej amortyzacji nowych środków trwałych (bez
samochodów), o wartości co najmniej 10 000 do 100 000 zł, pod warunkiem, by
każdy z tych środków nie był wart mniej niż 3500 zł.
– Kwota wolna od podatku – to
jest majstersztyk godny nagrody państwowej. Nacisk opinii społecznej był już
tak wielki, że nie można było dłużej utrzymywać kwoty wolnej na poziomie 3000
zł. Podniesiona ona została więc najpierw do 6600 zł, a obecnie do 8000 zł.
A jak jest naprawdę? Jeśli ktoś zarabia 8000 zł rocznie (czyli ok. 660 zł
miesięcznie), rzeczywiście nie płaci podatku. Do 13 000 zł rocznie kwota wolna
spada bardzo szybko do wysokości 3091 zł. I to jest kwota wolna, jaka
obowiązuje w przedziale dochodów 13 000 – 85 528 zł (od 1100 do 7000 zł
miesięcznie), czyli dla 95% podatników. Dalej kwota wolna nadal maleje, a
przy 127 000 zł dochodu zanika zupełnie. „Bilans musi być na zero”. Jak wiele
musiało się zmienić, by nic się nie zmieniło.
– KAS – Krajowa Administracja Skarbowa. Ustawa
o KAS wprowadzona w 2017 roku narobiła sporo zamieszania. Ponieważ uchylała ona
wiele art. o kontroli podatkowej z ustawy o swobodzie działalności
gospodarczej, poszła fama, że oznacza to drastyczny wzrost restrykcyjności
fiskusa. Na szczęście uchylone przepisy pojawiły się bez zmian w nowej ustawie
Prawo przedsiębiorców. KAS to nowa czapka fiskusa, pod którą znaleźli się
wszyscy, od ministra finansów do naczelnika us. Nas odwiedzą ci sami inspektorzy,
tylko legitymację będą mieli ładniejszą, z emblematem KAS. A czy zmieni się coś
na linii fiskus – przedsiębiorca, to dopiero zobaczymy. Pamiętaj, że od nas też
to zależy.
MARCUS
Nie jest to nic prostego, a później wcale nie będzie łatwiej niestety...
OdpowiedzUsuńWarto spróbować, inaczej się nie przekonacie. Może ktoś z was ma własną firmę produkcyjną? Automatyka przemysłowa od https://wirautomation.pl na pewno tu się przyda
OdpowiedzUsuńJak widać nie jest to takie proste... Zadbajcie też oczywiście o reklamę. Tu takie firmy jak https://martis-consulting.pl świetnie się sprawdzą.
OdpowiedzUsuńJak chcecie to ja polecę z pełnym przekonaniem biuro https://lidersc.pl/ To biuro z długim stażem, bardzo dobrym nowoczesnym podejściem do klienta i nowoczesnymi zasadami współpracy, cenowo też mnie przekonało. Współpraca z nimi to czysta przyjemność.
OdpowiedzUsuń:)
OdpowiedzUsuńGdybyście tylko chcieli to możecie otworzyć własny biznes i od razu skorzystać sobie z doradztwa biznesowego, dzięki któremu Twoja firma od razu pójdzie w odpowiednim kierunku. Wsparcia można szukać np. u tych doradców Pla.partners . Odpowiednie podejście do każdego tematu biznesowego, ale też od razu wsparcie w kwestiach prawnych i podatkowych. Ważne również jest to, aby i te sprawy, już na początku, były w odpowiedni sposób ukierunkowane. Na pewno będziecie już wiedzieli, co robić. Mnóstwo osób wybiera takie rozwiązania.
OdpowiedzUsuńŚwietna instrukcja, na pewno dużo osób z niej skorzysta!
OdpowiedzUsuńA myślisz też od razu o reklamie dla swojej firmy? Wydaje mi się, że jak najbardziej jest to kwestia związana z tym, aby firma stała się rozpoznawalna na rynku. Reklama to bardzo ważna kwestia. Tak mi się wydaje.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem powinno się prowadzić biznes w branży, na której się zna. Tylko wtedy będziemy w stanie oferować usługi na naprawdę wysokim poziomie.
OdpowiedzUsuńTak naprawdę wystartowanie z własnym biznesem nie jest skomplikowane. Zdecydowanie więcej trudności sprawia utrzymanie się na rynku.
OdpowiedzUsuńA gdyby była potrzebna pomoc adwokata w prowadzeniu biznesu, to tutaj niewątpliwie warto sprawdzić ofertę oraz usługi https://adwokatcebula.pl/ . To adwokat z Nowego Sącza, która od wielu lat zajmuje się różnymi sprawami prawnymi.
OdpowiedzUsuńJeśli będziecie zatrudniać już jakieś osoby w swojej firmie, to koniecznie musicie sprawdzić, w jaki sposób zorganizować eventy firmowe w Krakowie i w tym celu warto sprawdzić sobie usługi https://www.shootingcracow.com/oferta/dla-firm/ . Wielu pracowników jest zachwyconych.
OdpowiedzUsuńZnacznym ułatwieniem dla funkcjonowania wielu firm czy sklepów internetowych jest oferta firmy https://www.flexls.pl/. Zajmują się między innymi obsługą wysyłkową, konfekcjonowaniem produktów, czy ich magazynowaniem. Bardzo dbają o wysoki poziom usług i bardzo indywidualnie podchodzą do każdego klienta z którym współpracują.
OdpowiedzUsuńTrzeba przyznać, że pracodawca najbardziej ceni pracownika który jest dokładnie przygotowany do pracy w jego firmie. Taki który odbył odpowiednie szkolenia zawodowe https://edunet-poland.pl/oferta/ksztalcenie-zawodowe/ , zobaczcie na ile stanowisk można takie kształcenie odbyć w Edunet. Osobiście polecam!
OdpowiedzUsuńNa pewno nie można zapomnieć o tym, że w biznesie bardzo istotna jest reklama, więc jeśli tylko będziecie chcieli znaleźć dla siebie odpowiednie opcje, to mogę polecić Wam reklamę w formie gadżetów reklamowych. Może sprawdzą się naklejki z logo? Możecie zamówić je sobie na stronie https://www.druk24h.pl/naklejki
OdpowiedzUsuńNo w biznesie ogólnie często pojawiają się zmiany różnego rodzaju i często są to zmiany obok których nie można przejść obojętnie, chociażby się chciało. Koniecznie powinniście zainteresować się zmianami dla swojego biznesu i ja polecałabym Wam zajrzeć sobie na możliwości, które oferuje firma https://www.anegis.com/rozwiazania-it/uczenie-maszynowe . Myślę, że nowoczesne systemy w Waszych firmach zrobią duże zmiany i pozwolą te firmy prowadzić na nowoczesnym poziomie. Firma musi być nowoczesna, bo wtedy klienci chętniej z niej korzystają. W każdej firmie można znaleźć jakieś maszyny.
OdpowiedzUsuńMam nadzieję, że pamiętacie również o tym, aby zorganizować szkolenia bhp w Warszawie, bo to podstawa? Jeśli interesują Was jakieś konkretne szkolenia i firmy, to ja ze swojej strony polecam ofertę https://www.tarbonus.pl/pl/kontakt/5-oddzia-warszawa/
OdpowiedzUsuńJakbyście tylko chcieli to możecie otworzyć własny biznes i od razu skorzystać sobie z doradztwa biznesowego, dzięki któremu Twoja firma od razu pójdzie w odpowiednim kierunku. Wsparcia można szukać np. online. Odpowiednie podejście do każdego tematu biznesowego, ale też od razu wsparcie w kwestiach prawnych i podatkowych. Ważne również jest to, aby i te sprawy, już na początku, były w odpowiedni sposób ukierunkowane. Na pewno będziecie już wiedzieli, co robić. Mnóstwo osób wybiera takie rozwiązania. Polecam sprawdzać informacje!
OdpowiedzUsuńJeśli będziecie mieli własną firmę online, to koniecznie musicie zadbać o to, aby miała ona również odpowiednią reklamę. Jeśli tylko będziecie szukać sposobów, jak się za taką reklamę zabrać, to polecam zerknąć na stronę https://seoarty.pl/2021/09/21/sprawdzone-sposoby-na-to-jak-skutecznie-reklamowac-firme-na-facebooku/ . Tam znajdziecie szczegółowe informacje.
OdpowiedzUsuńZ pewnością inwestujesz również w magazyn otwierając własny biznes i myślę, że zdajesz sobie sprawę z tego ile różnych rzeczy będzie Ci potrzebnych do jego prowadzenia. Ja przede wszystkim proponowałabym jakiś program, który pozwoli Ci wszystkim się bezpiecznie zająć i przede wszystkim zadba o Twoją organizację. Jednym z lepszych programów na pewno jest https://wfirma.pl/program-do-prowadzenia-magazynu . Możesz go połączyć z płatnościami, księgowością, jak i sprawdzisz stany magazynowe.
OdpowiedzUsuńTo ja z kolei uważam, że ważną kwestią każdego biznesu, a przede wszystkim nowego, jest odpowiednia reklama. Można decydować się na różne propozycje, ale dla mnie na pewno numer jeden to dobra agencja reklama. Ze swojej strony mogę polecić Wam agencję https://www.bma.net.pl/ . Koniecznie ją sobie sprawdźcie.
OdpowiedzUsuńBardzo cenne informacje, które na pewno pomogą wielu osobom w spełnieniu swojego marzenia, o założeniu własnego biznesu. Wiem, że wykorzystuje się wiele różnych rozwiązań, no ale nie wszystkie będą tak samo skuteczne, więc warto szukać i sprawdzać.
OdpowiedzUsuńProwadzenie swojego biznesu to jedno, ale, aby mógł on właściwie funkcjonować, niezbędny jest właściwy marketing i promowanie marki. Sprawdź, czym jest pozycjonowanie stron Gdańsk i jak może to korzystnie wpłynąć na widoczność Twojej firmy w internecie.
OdpowiedzUsuńProwadzenie własnej działalności niewątpliwie wiąże się również z kwestiami prawnymi. Te tutaj są nieuniknione, więc gdybyście chcieli sprawdzić, to zawsze możecie korzystać z jakiejś pomocy. Myślę, że w takim wypadku mogę polecić Wam taką propozycję, jak adwokat online . Kiedy nie ma czasu na wizyty, można skorzystać właśnie z takiej porady.
OdpowiedzUsuńTrzeba się przygotować to prawda ale z czasem jest tylko łatwiej. Ja polecam na pewno szukać porad w sieci, tam też można zamówić potrzebne artykuły jak https://pakmed.pl/papier-do-drukarek . Praca na własny rachunek daje mnóstwo satysfakcji.
OdpowiedzUsuńWłasny biznes to duża odpowiedzialność, trzeba się też odpowiednio do jego prowadzenia przygotować. Jeśli chodzi o elementy oświetlenia takie jak lampy czy kontrolki led to trzeba je dopasować do wymogów i potrzeb danego miejsca, czy to będzie magazyn, hala, sklep.
OdpowiedzUsuńDo prowadzenia biznesu trzeba się oczywiście odpowiednio przygotować, jeśli myślicie o działalności w przemyśle, produkcji i będziecie potrzebować elementów elektronicznych to zobaczcie na https://tspcb.pl/blog/technologia/obwod-drukowany-pcb-ang-printed-circuit-board-co-to-jest-i-jakie-ma-zastosowanie-w-elektronice do czego przydadzą się Wam obwody drukowane.
OdpowiedzUsuńCo sądzicie o takim biznesie, jak obróbka CNC? Czy uważacie, że jest to przyszłościowa opcja? Czy korzystał ktoś z Was z takiej propozycji, jak CNC Wrocław ? Moim zdaniem CNC to bardzo ważny biznes i przede wszystkim takie usługi są bardzo potrzebne w różnego rodzaju usługach.
OdpowiedzUsuńIstotne jest też to, aby sprawdzić sobie taką propozycję, jak domena strony internetowej. Prowadzenie firmy online lub posiadanie tylko w sieci informacji na temat firmy to bardzo ważna kwestia, więc koniecznie zerknijcie na stronę https://www.mhw.pl/domeny . Tam w temacie domen znajdziecie wszystkie najważniejsze szczegóły.
OdpowiedzUsuńUruchomienie swojej działalności to nic trudnego. Wystarczy wypełnić odpowiedni wniosek i zanieść go do urzędu miasta do odpowiedniego działu. Część wniosków znajdziemy na https://jakiwniosek.pl i wystarczy je wypełnić prawidłowo. Utrzymanie firmy w tych ciężkich czasach to już niestety nie należy do prostych zadań.
OdpowiedzUsuńŚwietna strona, polecam od siebie rytualmilosny.co.pl mam nadzieję, że strona spodoba się.
OdpowiedzUsuńJa myślę, że na pewno sporym plusem jest to, że bez żadnego problemu można w obecnych czasach prowadzić biznes. Mamy dookoła tyle różnej pomocy, że na pewno uda się coś zyskać. Śmiało korzystajcie np. z propozycji usług księgowych.
OdpowiedzUsuńProwadzenie własnego biznesu to świetna sprawa i uważam, że trzeba sprawdzać sobie różnego rodzaju możliwości, aby tą firmę prowadzić jeszcze lepiej i sprawniej. Polecam szukać sobie najciekawszych rozwiązań, bo warto.
OdpowiedzUsuńпленка теплосберегающая для окон
OdpowiedzUsuńThere are many well-known nicely used roulette techniques however the reality is, there's a mounted margin inbuilt to every spin that cannot be|that cannot be|that can't be} altered. As far as understanding the roulette table format is concerned, you will have have} no issues. Roulette is designed to be incredibly easy so that everyone may enjoy 퍼스트카지노 this sport. Simply place your chips on the designated positions, spin the wheel, and hope for a successful number. Live roulette is an internet version of roulette that makes use of a live supplier. You can find live versions of American, European, and French roulette – the one difference is that the games are streamed and performed in actual time.
OdpowiedzUsuńZałożenie działalności to dopiero początek. Jest wiele innych spraw, na które warto również zwrócić uwagę. W przypadku firm, które często wysyłają paczki o dużych rozmiarach, trzeba wiedzieć, jak takie paczki nadać. Mogę wam polecić ciekawy artykułhttps://e-chelmno.pl/pl/663_materialy-partnera/56267_gdzie-mo-na-nada-paczk-o-du-ym-rozmiarze.html., który wszystko opisuje w prosty sposób.
OdpowiedzUsuń